رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

نشست شورای مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان برگزار شد| تاکید بر تقویت همکاری‌های میان دو کشور

  • کد خبر: ۱۴۱۱۶۰
  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
نشست شورای مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان برگزار شد| تاکید بر تقویت همکاری‌های میان دو کشور
نشست شورای مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجارت بین ایران و تاجیکستان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد،

به گزارش شهرآرانیوز، جمشید جمعه خان‌زاده رئیس اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان امروز ۳۰ آذرماه در نشست شورای مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان به صورت آنلاین اظهار کرد: همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور از مناسبت‌های گسترده تاریخی و فرهنگی و دوستی و برادری دو کشور ایران و تاجیکستان سرچشمه می‌گیرد. 
 
وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای پرنفوذ اقتصادی و پیشرفته صنعتی در تاجیکستان است. شرکت‌های مختلفی در تاجیکستان وجود دارند که با مشارکت شرکت‌های ایرانی تأسیس شده‌اند و این نشان دهنده موفقیت و پیشرفته بودن شرکت‌های ایرانی است. 
 
جمعه خان‌زاده با بیان اینکه البته این میزان همکاری و تبادلات اقتصادی ما را قانع نمی‌کند، تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با استفاده از امکانات موجود در دو کشور همکاری‌های میان خود را دو چندان کنیم. البته تحقق این موضوع بستگی به تلاش‌های تجار دو کشور و همچنین ساختارهای دولتی و اتاق‌های بازرگانی دو کشور دارد. 
 
وی با اشاره به شرایط خوب فراهم‌شده برای سرمایه‌گذاری در تاجیکستان، خاطرنشان کرد: در کشور تاجیکستان با سیاست‌های پیش گرفته شده، شرایط و فضای خوبی برای سرمایه‌گذاری فراهم شده و ما از برادران ایرانی و نماینده‌های اتاق بازرگانی ایران و سایر فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و به ویژه خراسان رضوی خواهش می‌کنیم قدر این شرایط را دانسته و از شرایط به وجود آمده استفاده کنند. 
 
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع تاجیکستان بیان کرد: از سفرای دو کشور برای رشد مناسبت‌های اقتصادی دو کشور و برگزارکنندگان نمایشگاه در دو کشور تشکر می‌کنم. همکاری‌های میان دو کشور می‌تواند برای رشد تبادلات تجاری مناسب باشد. از فعالان اقتصادی ایران دعوت می‌کنیم به جمهوری تاجیکستان سفر کنند.

همچنین معروف جان عبدالرحمان اف، دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان هم در این نشست اظهار کرد: روابط بین دو کشور قدمتی بیش از ۶۰۰۰ ساله دارد. امسال سی‌امین سال روابط دیپلماتیک بین دو کشور است. در طول این ۳۰ سال اقدامات خوبی صورت گرفته ولی از ظرفیت‌های مناسب بین دو کشور به خوبی بهره برداری نشده است. سال جاری برای دو کشور سال پرباری بود. در این مدت بیش از ۵۰ هیات رسمی و غیررسمی تجار و کارآفرینان به دو کشور سفر داشته و ملاقات انجام داده‌اند. همچنین روسای جمهوری کشورها نیز با یکدیگر دیدار کرده‌اند. در طول این دو سفر ۲۶ سند در تمام حوزه‌ها به امضا رسیده است که مهمترین آن‌ها سندهای اقتصادی بوده است. امروز نخستین نشست شورای مشترک کارآفرینان بین دو کشور نیز در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد. 
 
وی افزود: به تازگی پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران وتاجیکستان  برگزار و در این کمسیون نزدیک ۲۰ نفر از وزارتخانه‌های تاجیکستان حضور داشتند. تاجیکستان با دیگر کشورها چنین کمیته پیگیری ندارد. بین دو کشور اسناد به امضا رسیده از جمله تفاهم نامه‌ها و یادداشت تفاهم تا کنون ۲۰۰ مورد بوده است‌. یکی از حوزه‌های مهم همکاری بین دو کشور حوزه انرژی است و در این خصوص همکاری خوبی داریم. در نیروگاه تاجیسکتان مهندسان ایرانی فعالیت می‌کنند و از ظرفیت آنها بهره می‌بریم. 
 
دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران بیان کرد: ایران و تاجیکستان در حوزه‌های دیگر از جمله در حوزه گردشگری دو نشست یکی در تهران و یکی در شهر دوشنبه با حضور تعداد زیادی از فعالان این حوزه و مسولین کشوری‌ برگزار شد. در این زمینه حوزه حمل و نقل برای دو کشور اهمیت دارد. 
 
وی با اشاره به اینکه خدمات حمل و نقل یکی از دلایل رشد سنگاپور است، گفت: در کشور سنگاپور بیشتر درآمد از طریق حمل و نقل و بندرهای آبی در این کشور است. هم کشور تاجیکستان در حوزه حمل و نقل برای ایران مهم و هم کشور ایران برای تاجیکستان اهمیت دارد.  
 
دبیر اول سفارت جمهوری تاجیکستان در ایران ادامه داد: اهمیت ایران برای تاجیسکتان رسیدن به کشورهای مقصد از طریق آب‌ها و بنادر ایران و اهیمت تاجیکستان برای ایران رسیدن به کشورهای همسایه مانند چین از طریق راه‌های جاده‌ای و ریلی است. برای همین شرکت هواپیمایی در تاجیکستان تصمیم گرفته تا در  سال آینده میلادی پروازی با جمهوری اسلامی ایران راه اندازی کند. امیدواریم این پروازها راه اندازی شده و روابط بین دو کشور بیشتر شود. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->